Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když se muž se ženou (ne)hádá

Zmateně koukám na sedadle spolujezdce do mapy a snažím se bez orientačního smyslu zorientovat v italském velkoměstě. Muž na mě: „Kam teď? Řekneš mi konečně, kam mám jet teď?“ A já cítím v jeho hlase ten pověstný podtón, jako že jsem opravdu úplně nemožná. „Můžeš na mě mluvit normálně a zůstat v klidu?“ „Já jsem úplně klidnej,“ odsekne. Načež odbočíme špatně a na mě se snese vlna kritiky. Poslední kapka. „Já za to nemůžu, že jsem se tady v tom městě ne-na-ro-di-laaa!!!“ nese se můj jekot se směsí pláče, vzteku a lítosti noční ulicí… Děkuji vynálezcům navigací, zase máme o jeden důvod k tiché domácnosti méně.

Občas mě vytočí pro mě zcela nelogické argumenty, se kterými se manžel vytasí během naší výměny názorů. Já o voze, on o koze: „Kdes byl? Umírám strachy. Měls tu být ve čtyři a je půl sedmý, to nemůžeš zavolat?“ „Řekl jsem přece, že přijedu odpoledne, ne?“ Můj strach se rázem mění ve vztek. Přitom by stačila omluva. Třeba: „Promiň, miláčku, tady máš růži na udobřenou.“ A odkdy je půl sedmé odpoledne?? Zatímco pro muže tímto diskuze končí, ve mně teprve vše začíná vřít. Svůj temperament a emoce v sobě dusit nedokážu a ani nehodlám. Patřím k těm manželkám hysterkám, které rozčiluje, že se jejich manžel s nimi odmítá hádat a odchází raději do jiné místnosti. Budu za ním chodit tak dlouho, klidně na světa kraj, dokud ho nevyprovokuju alespoň k malé slovní potyčce.

Někomu jsem nedávno radila, aby v přívalu vzteku hodil na zem polštář a bušil do něj. Je to vhodné obzvláště pro panelákové byty, neruší to tolik sousedy. Kdysi jsem při sourozenecké hádce vysklila dveře od dětského pokojíčku. Představa, že znovu hodinu a půl zametám a luxuju střepy, mě neláká. Navíc mě to tenkrát stálo většinu kapesného. Takže kvůli své lenosti a spořivosti zásadně odmítám vrhání talíři či vyhazování hrnců zavřeným oknem.

Nejvíce a nejrychleji se mi ulevilo, když jsem mohla otevřít okno na ulici a zahulákat na celou ulici na manžela, nakládajícího věci do auta, co jsem měla na srdci: „Myslíš, žes mi opravdu pomohl, kdyžs mi ten špinavej pekáč naplnil vodou, aniž bych o tom věděla? Vytírám tu celou kuchyň. To ti teda fakt děěě-kuuuu-juuu!!“ A koutkem oka jsem viděla, jak se kolemjdoucí baví. Člověk si totiž v každé takové situaci řekne, že je to všude stejný, ne-li horší.

Nedávno jsem v tramvaji vyslechla rozhovor tří žen. A to bylo jiné kafe. První litovala, že po příteli hodila svoji oblíbenou konvičku dovezenou z Francie, když se vrátil z hospody až ráno a v ne úplně uspokojivém stavu. Druhá paní povídala, že o manžela v přívalu emocí přerazila koště a líto jí to tedy rozhodně nebylo. A třetí se svěřila docela nahlas: „No, já mám někdy pocit, že dokud na Pavla nevytáhnu nůž, tak se mi neuleví.“ Celý vagón posléze oněměl. A já si v tu chvíli řekla, že se stejně doma hádám kvůli blbostem a jenom proto, abych se pak mohla usmiřovat.

Autor: Hana Kronusová | středa 3.8.2011 21:24 | karma článku: 15,01 | přečteno: 1250x
  • Další články autora

Hana Kronusová

Tak kdy si pořídíme to čtvrtý?

Manžel si často, při shlédnutí mé konverzace na skypu, ťuká na čelo. Prý že zas řešíme důležitý věci, povídá mi s ironií v hlase. Pak se jde podívat na situaci na burze nebo zkontroluje výsledky hokejové extraligy.

19.4.2017 v 9:11 | Karma: 19,05 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ona

Hana Kronusová

Ženy, proč rodíme mamánky?

Moje prababička „bába Jula“ měla dva syny a jednu dceru. Malá Julinka plnila celé své dospívání funkci hospodyně. Oba chlapci se spokojili s rolí obsluhovaných králů.

30.6.2015 v 20:39 | Karma: 21,20 | Přečteno: 1472x | Diskuse| Ona

Hana Kronusová

To mi neříkejte, že se muž nezmění

Jeden známý český psycholog kdysi v rozhovoru řekl, že většina lidí žije ve velkém omylu. Stále se totiž domnívá, že svého partnera či partnerku dokáže změnit k obrazu svému. To prý se ale nikdy nestane. Přináší nám to jen trápení navíc. V podstatě se máme mít rádi takoví, jací jsme.

25.1.2012 v 17:24 | Karma: 17,64 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Proč ženy neocení pisoáry

Když jsem na chalupě sledovala vlaštovky, jak si budují své nové hnízdo, tiše jsem jim záviděla. Sameček i samička pilně a bez řečí pracovali v dokonalé symbióze a harmonii. Když jim část hnízda odpadla na zem, nemarnili čas naříkáním, hádkami ani hledáním viníka. Prostě se otřepali a společně, křídlo v křídle, odlétli pro další stavební materiál.

4.11.2011 v 8:43 | Karma: 16,36 | Přečteno: 1516x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Ať žije český fotbal!

Nikdy jsem nepatřila k fanouškům, kteří jsou svým „hvězdám“ oddáni celou svou duší. A už vůbec nejsem skalní fotbalový fanda. Ale čas od času mi fotbal zkříží cestu. V pubertě jsme s kamarádkami koukaly na fotbalové zápasy jen proto, abychom se pokochaly krásou Patrika Bergera. Když nám ho ovšem třetí minutu po zahájení zápasu odnesli ze stadionu s nataženým lýtkovým svalem na nosítkách, rychle jsme o televizní přenos ztratily zájem.

1.9.2011 v 22:33 | Karma: 8,40 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily dva lidi

24. dubna 2024  8:33

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na východoukrajinský Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy a...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1192x
Jsem typická pracující máma tří dětí, která se snaží vše zvládnout a zároveň vybojovat nějaký čas jen pro sebe...

Seznam rubrik