Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak kdy si pořídíme to čtvrtý?

Manžel si často, při shlédnutí mé konverzace na skypu, ťuká na čelo. Prý že zas řešíme důležitý věci, povídá mi s ironií v hlase. Pak se jde podívat na situaci na burze nebo zkontroluje výsledky hokejové extraligy. 

Jenže my se tentokrát s kamarádkami nevěnujeme ani jednomu z TOP 10 problémů na mateřské dovolené (prdíčky, opruzeninky, polívčičky či nechápaví manželové). Na našem virtuálním babském sněmu se probírá optimální počet dětí, respektive rozdíl mezi nula až čtyřmi dětmi. Zajímavé téma. V hlavě se mi promítnou minulé čtyři roky.

První rok nepiju alkohol, jsem těhotná. Druhý rok abstinuji, protože kojím. Třetí rok pro změnu neholduju vínu ani pivu, jsem totiž těhotná. A tak pořád dokola. Aby nevznikl mylný dojem. Svůj život nedělím na éru s půllitrem a bez půllitru. Alkohol pro mě není symbolem pro společenské veselí, ale spíš pro svobodu a nezávislost.

Píše se rok 1 (nikoli před naším letopočtem, ale před dětmi). Krásné slunečné sobotní ráno. Teprve přemýšlíme, co podnikneme. Při snídani oknem sledujeme manželský pár, který se snaží připoutat svá dvouletá dvojčátka do autosedaček. Emoce jsou skoro okem viditelné, stejně jako tatínkův pot rozlévající se po tričku. Během deseti minut se bez problému sbalíme a vyrážíme. Celý den jen podle našich představ. Jenom kdyby ty děti od vedlejšího stolu ve vesnické hospůdce tolik neječely, to si je rodiče nemůžou zkrotit? Když se večer vracíme, jediná starost je, aby nám nic nechybělo, abychom se měli jako v bavlnce. Půlhodinová sprcha a vydatný spánek, až na ten noční novorozenecký řev od sousedů…

Píše se rok nula a my jsme pyšní novopečení rodiče. Jedu podle všech možných dostupných tabulek, kam se hrabe na můj denní harmonogram prezidentský minutovník. Vše se, jak jinak, točí kolem synka, náš nový střed vesmíru. Manžel mě po návratu z práce nachází oblečenou neoblečenou, učesanou neučesanou (královna Koloběžka či chytrá horákyně v moderním pojetí) a ubrečenou nebo zatím neubrečenou (podle momentální hladiny hormonů). Účty za telefon jsou horentní, vše je totiž nutno konzultovat s maminkou, tetičkou či paní doktorkou. Nevadí, že jsem mu do nosánku kápla o kapičku víc? Neoslepne, když jsem ho vyfotila s bleskem? Ano, i celkem normální ženská se selským rozumem se jakožto prvorodička v šestinedělí dokáže proměnit k nepoznání. Veškerý servis kolem domácnosti obstarávají manžel, babičky či prababičky. Přesto, světe div se, nestíhám lautr nic.

Píše se rok dva a my nadšeně (na rozdíl od našich sousedů s odrostlými dětmi, milujících klid a kvalitní spánek) vítáme na světě druhého synka, který už má díky bohu méně úzkostlivou a „normálnější“ maminku. Ta kupodivu zvládá vyžehlit i navařit, někdy se ráno dokonce i namaluje. Pochopila, že nejdůležitější je nadhled a není nutno vše vážit s přesností na desetinu gramu. Jenom nedokáže pochopit, co bylo tak náročné na péči o jediné dítě. Zato pochopí, že některá pravidla vytváří sama příroda, nelze je tedy změnit. Například: Pokud jedno dítě spí, druhé je vždy v bdělém stavu. Pokud je jedno dítě dobře naladěno, u druhého je tomu zpravidla naopak. Pokud si jedno dítě chce hrát s červeným autobusem a ne s modrým, druhé si chce hrát také s červeným. Sečteno podtrženo: účet za telefon sice klesl na polovinu, ale deficit spánku o polovinu vzrostl.

Píše se rok čtyři a my se dočkali naší princezny. Zatím bych ji povahově přirovnala spíše k té televizní „Pyšné“. Stručně řečeno - má to „na háku“. Hlukové limity nejsou v našem domě již zcela určitě dodržovány. Spánek i snění z mého diáře mizí úplně. Byt praská ve švech. Kromě bagrů a vojenských pomůcek vyrobených z čehokoliv (od kamenů přes ponožky až po PET láhve) zakopáváme ještě o vytahané dívčí i panenkovské oblečky ze skříní ve všech možných odstínech růžové. Na výletě dělíme pozornost mezi ukázky rytířských zápasů při dobývání hradu a divadélko o žabím princi. Snažíme se náš tříčlenný cirkus utahat s idylickou vyhlídkou na klidný večer u vína. Ten však v autě cestou domů zrelaxuje svůj mlaďounký organismus, aby po návratu zahájil představení dne číslo DVĚ.

A po tom všem se mě manžel zeptá: „A kdy si pořídíme to čtvrtý?“ Tak tedy jedno, dvě, tři nebo čtyři robátka? A teď babo raď. Ono zažít během dne deset změn nálad, osmkrát šlápnout na kostičku lega (kdo nemá děti, nepochopí), čtyřikrát postavit mísu s ovocem zpět na stůl (ovoce nutno vyndat z myčky) a minimálně jednou otočit zpět o180 stupňů plochu na počítačové obrazovce (číst mailovou korespondenci vzhůru nohama nelze, mám vyzkoušeno) je někdy nad lidské síly.  

Autor: Hana Kronusová | středa 19.4.2017 9:11 | karma článku: 19,05 | přečteno: 827x
  • Další články autora

Hana Kronusová

Ženy, proč rodíme mamánky?

Moje prababička „bába Jula“ měla dva syny a jednu dceru. Malá Julinka plnila celé své dospívání funkci hospodyně. Oba chlapci se spokojili s rolí obsluhovaných králů.

30.6.2015 v 20:39 | Karma: 21,20 | Přečteno: 1472x | Diskuse| Ona

Hana Kronusová

To mi neříkejte, že se muž nezmění

Jeden známý český psycholog kdysi v rozhovoru řekl, že většina lidí žije ve velkém omylu. Stále se totiž domnívá, že svého partnera či partnerku dokáže změnit k obrazu svému. To prý se ale nikdy nestane. Přináší nám to jen trápení navíc. V podstatě se máme mít rádi takoví, jací jsme.

25.1.2012 v 17:24 | Karma: 17,64 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Proč ženy neocení pisoáry

Když jsem na chalupě sledovala vlaštovky, jak si budují své nové hnízdo, tiše jsem jim záviděla. Sameček i samička pilně a bez řečí pracovali v dokonalé symbióze a harmonii. Když jim část hnízda odpadla na zem, nemarnili čas naříkáním, hádkami ani hledáním viníka. Prostě se otřepali a společně, křídlo v křídle, odlétli pro další stavební materiál.

4.11.2011 v 8:43 | Karma: 16,36 | Přečteno: 1516x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Ať žije český fotbal!

Nikdy jsem nepatřila k fanouškům, kteří jsou svým „hvězdám“ oddáni celou svou duší. A už vůbec nejsem skalní fotbalový fanda. Ale čas od času mi fotbal zkříží cestu. V pubertě jsme s kamarádkami koukaly na fotbalové zápasy jen proto, abychom se pokochaly krásou Patrika Bergera. Když nám ho ovšem třetí minutu po zahájení zápasu odnesli ze stadionu s nataženým lýtkovým svalem na nosítkách, rychle jsme o televizní přenos ztratily zájem.

1.9.2011 v 22:33 | Karma: 8,40 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Když se muž se ženou (ne)hádá

Zmateně koukám na sedadle spolujezdce do mapy a snažím se bez orientačního smyslu zorientovat v italském velkoměstě. Muž na mě: „Kam teď? Řekneš mi konečně, kam mám jet teď?“ A já cítím v jeho hlase ten pověstný podtón, jako že jsem opravdu úplně nemožná. „Můžeš na mě mluvit normálně a zůstat v klidu?“ „Já jsem úplně klidnej,“ odsekne. Načež odbočíme špatně a na mě se snese vlna kritiky. Poslední kapka. „Já za to nemůžu, že jsem se tady v tom městě ne-na-ro-di-laaa!!!“ nese se můj jekot se směsí pláče, vzteku a lítosti noční ulicí... Děkuji vynálezcům navigací, zase máme o jeden důvod k tiché domácnosti méně.

3.8.2011 v 21:24 | Karma: 15,01 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Jak jsme v Turecku zbytečně kladli pasti

Chvilku před přistáním jsme kroužili nad Istanbulem. Najednou nám došlo, že vlastně vůbec netušíme, co máme dělat, protože maminky s tatínky jsme tentokrát poprvé nechali doma. Chodili jsme spolu z velké lásky a sedmnáct nám bylo let.

21.7.2011 v 23:19 | Karma: 12,42 | Přečteno: 1174x | Diskuse| Cestování

Hana Kronusová

DAŇ ZA SPÁNEK

Když jsem po obědě při uspávání začala klimbat místo tříletého synka já, nestačila jsem se po třech minutách dřímání divit, co stačil náš klučina za tak krátkou dobu natropit. Probralo mě podivné čvachtání vody. Našla jsem své dítko, jak štětkou na záchod umývá celou koupelnu. Na stěně dětského pokojíčku se nově vyjímalo oranžové umělecké dílo. Prádlo na žehlení bylo vysypané v dětské postýlce a na něm svačil roční syn přezrálou hrušku. Moje daň za spánek byla ale jen jedna hodina úklidu navíc.

14.7.2011 v 23:58 | Karma: 17,00 | Přečteno: 1174x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Proč muži sbírají?!

Nejdřív mi to přišlo jako taková roztomilá úchylka. Div jsem na ni nebyla hrdá. Říkala jsem si: „To se bude hodit, že je takhle shánčlivý, za to mu ještě jednou budu vděčná.“ Ne, můj muž není zrovna typický sběratel umění. Nevisí nám v obýváku originál Picassa, ale můžeme se pochlubit docela slušnou sbírkou úlovků z výprodejů, internetových aukcí, popelnic, lesů, křoví i řek. Bohužel nebydlíme v bytě, který by velikostí odpovídal rozměru manželovy vášně. Sklepní prostory také praskají ve švech, půda na chalupě prázdnotou nezeje. Tímto se omlouvám všem našim sousedům za uskladnění ohořelých starodávných saní od popelnic ve společné sušárně.

10.7.2011 v 23:13 | Karma: 21,42 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Ostatní

Hana Kronusová

Antikoncepce energetické babičky

Za ty roky společného soužití bereme s manželem všechny naše babičky jako vlastní. A musím říct, že nám tyhle vitální dámy zpestřují život každý den. A ačkoliv to s nimi není někdy jednoduché a občas je zapotřebí zapojit notnou dávku diplomacie, nedáme na ně dopustit.

6.7.2011 v 8:40 | Karma: 20,18 | Přečteno: 1126x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1192x
Jsem typická pracující máma tří dětí, která se snaží vše zvládnout a zároveň vybojovat nějaký čas jen pro sebe...

Seznam rubrik